메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송지연 (공주대학교) 임병빈 (공주대학교)
저널정보
한국언어연구학회 언어학연구 언어학연구 제22권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
93 - 113 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to explore the effects of flipped learning activities on college students’ English listening and reading comprehension. For this purpose, the present study compared classes using traditional teaching to classes using flipped learning at a college located in Chungnam province. After doing 12 sessions over 15 weeks, this study compared English listening and reading comprehension between the experimental and control groups by comparing and analyzing pretest, midterm test and final test scores of each group. The results showed that the experimental group was much more improved than the control group both in English listening and reading. From the results of open-ended questions, most students responded that they had positive experience in English classes and the new teaching method had an effect on their learning and motivation. Thus, teaching college English classes through flipped learning activities can be one of effective alternatives.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0