메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
연세대학교 언어연구교육원 한국어학당 외국어로서의 한국어교육 외국어로서의 한국어교육 제34권
발행연도
2009.1
수록면
129 - 156 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kim, Su-Jeong. 2009. The effect of reading ability and vocabulary ability through extensive reading in Korean language education.: Focusing on newspaper. Teaching Korean as a Foreing Language, 34, 129~156. The purpose of this paper is to explore an extensive reading approach as a way of teaching reading in Education of Korean as a Foreign Language, and then examine the effects of reading comprehension and vocabulary recognition. To this end, 19 advanced learners at the CKLCE(Center for Korean Language & Culture Education) of Pusan Univ. of Foreign Studies were divided into two groups, and then compared improvement of reading comprehension and vocabulary recognition by either an intensive reading or extensive reading procedure. As a result of the study, extensive reading shows positive effects on reading ability and vocabulary ability. (Pusan University of Foreign Studies)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0