메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고진우 (중앙대학교) 전선혜 (중앙대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제31권 제6호 (인문사회과학 편)
발행연도
2022.12
수록면
243 - 254 (12page)
DOI
10.35159/kjss.2022.12.31.6.243

이용수

DBpia Top 5%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effects that exercise program mainly composed of jumping & tapping motion has on the cognitive function, emotional behavior of children in ADHD and to clarify the effect. As subjects of study, 10 children(5 in experiment group, 5 in control group) of 6~12 years old in full in ADHD at M Psychological Medical Center located in S-si were selected for exercise program for 50 minutes in 2 times a week for 8 weeks. Their cognitive function, emotional behavior were uniformly measured pre-post study by using CNT(cognitive function) and CBCL 6-18(emotional behavior). The collected data was analyzed by using SPSS 26.0 statistical program and all significance level was set to p<.05. For analysis, Levene’s test was implemented to confirm homogeneity between groups as prior test before this study. Two-way ANOVA with repeated measures on time was implemented to check the effect of interaction of exercise program. In case that the effect of interaction is similar, Paired Sample t-test was implemented to check significance before & after study in the group. The result of study through such analysis is as follows.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-692-000325624