메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이나현 (전북대학교)
저널정보
한국무용교육학회 한국무용교육학회지 한국무용교육학회지 제33권 제2호
발행연도
2022.6
수록면
5 - 18 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to suggest the dance technique class teaching method that applied the principle of improvisation which emphasizes feeling, knowing, and executing movement from a subjective point of view. This is to connect the opposite points of improvisation and technique class, so that technique class does not stop at imitation of movement, but increases the ability to interpret one’s singularity. This study proposed the use of feelings, imagery, and conversation in order to utilize the subjectivity instead of the method of blindly repetitive training in the hierarchical relationship between the instructor and the learner. First, the use of feeling is the most essential, emphasizing the feeling one’s body in learning process as the subject of movement. Second, the use of imagery can be divided into metaphorical imagery and external visual imagery. By using metaphorical imagery, it becomes possible to understand and interpret the movement based on feeling instead of copying the form. And by external visual imagery, it is possible to expand and transform the given movements through the clear understand of the change of relation between different body parts and space created by motion. Third, the use of conversation is a means to identify one’s feelings and find a solution as a subject of movements.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0