메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양윤정 (건국대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제26권 제2호
발행연도
2022.9
수록면
233 - 254 (22page)
DOI
10.19068/jtel.2022.26.2.09

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper intends to study the pastoral world of childhood in Lucy Maud Montgomery’s Anne of Green Gables (1908). The work has a vivid childhood imagination that expresses the writer’s own experiences, such as a deficiency in childhood and wish-fulfillment, a satire of religious practice, and awareness of a national important issue regarding the preservation of rural Canada in a literary way. Anne, an 11-year-old orphan girl and main character, was a hopeless, skinny child who was initially exposed to all kinds of excesses. However, she slowly grows up in a loving home provided by Matthew and Marilla, taming passion and imagination, and learns to live up to Avonlea’s social and behavioral expectations. Anne not only brings Matthew and Marilla a much more fulfilling and happy life than ever before, but she also influences the Avonlea community. Anne never loses her childhood imagination, even though she grows up to be a great member of Avonlea. Anne’s childhood imagination lets her move forward, keeping her and the community’s desperate needs alive in search of a utopia.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0