메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤태진 (성신여자대학교) 이용훈 (충남대학교)
저널정보
국제언어인문학회 인문언어 인문언어 제18권 제1호
발행연도
2016.12
수록면
137 - 154 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigated the distribution of modal auxiliaries in a corpus of essay written by learners of English. In particular, tokens of Modal auxiliaries are extracted from TOEFL11 corpus, which is a corpus of TOEFL essays written by different proficiency levels and by test-takers who are from 11 different countries. The number of essays is 11,000 for each language (that is, 121,000 in total), but the number differs in terms of the level of proficiency. In order to compare the distribution of the modal auxiliaries, relative frequency, rather than raw frequency is used. The paper examined the relative distribution of modal auxiliaries from the perspectives of L1 languages of the test-takers, proficiency level, and the prompt that the test-takers are instructed to write on. The results indicates similarities and differences in the distribution of modal auxiliaries. Among various modal auxiliaries, can and will are the most frequently used, even though the most frequent one may vary according to languages. The choice of modals is also found to be influenced by the prompt that is given to the writers. The paper serves as a foundation for further details studies on modal auxiliaries used by learners of English.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0