DEFINING PERUVIANS AS A PROBLEM

- ETHNIC PROJECTS AND RESISTANCE AT A JAPANESE ELEMENTARY SCHOOL

일계 페루인에 대한 문제화 : 일본 초등학교에서의 인종 프로젝트와 저항
다문화와 인간 제3권 제1호, 2014.06, 31-60 (30 pages)
인용정보 복사
Quick View Quick View
구매하기 6,000원
인용하기
이용수 : 37건
피인용수 : 0건
활용도 : 35%
자세히 보기 >

· 이용수 : 2010년부터 집계한 원문다운로드수

· 피인용수 : DBpia 논문 가운데 해당 논문을 인용한 논문수

· 활용도 : 최근 24개월간 DBpia 이용수를 기준으로 산출

초록
For immigrant families, the context of reception at host-country schools can play a key role in shaping the families` path of assimilation. School practices and teachers` relationships with immigrant parents can impact the parents` trust in the schools and the pace of assimilation in immigrant families. Based on ethnographic fieldwork at a public elementary school in central Japan that has more than 50 foreign children, the majority of whom are Peruvians of Japanese descent, I explore this context of reception, including teacher-parent relations, teachers` expectations, their complaints, and their questions about the parents` commitment to living in the host country. I ask what is the nature of the relationship between Japanese teachers and foreign parents? How are school practices influencing the context of reception, and how is that context impacting foreign parents` sense of belonging in Japan? I argue that some school practices, such as having foreign parents sign a loyalty oath and repeatedly questioning the parents about their migration plans, constitute an ethnic project that defines Peruvian parents as disloyal aliens who are unwilling to adapt to Japanese cultural norms. In response, Peruvian parents limit their willingness to assimilate. I conclude by discussing potential impacts, including the reproduction of existing inequalities in this immigrant population.

목차
FIELD SITE AND METHODS
PARENT-TEACHER RELATIONS IN JAPANESE SCHOOLS
QUESTIONING PERUVIANS` COMMITMENT TO LIVING IN JAPAN
Oaths and Tests
Calling in the Community
IMPACTS ON PERUVIAN ASSIMILATION
CONCLUSION
REFERENCES
Abstract
키워드

논문의 주요 키워드를 제공합니다. 키워드를 클릭하여 관련 논문을 확인해 보세요!

참고문헌 (0)

현재 논문의 참고문헌을 찾아 신청해주세요!

해당 논문은 참고문헌 정보가 없습니다.

인용된 논문 (0)

알림서비스 신청하고 '인용된 논문' 정보를 메일로 확인 하세요!

해당 논문은 인용된 논문 정보가 없습니다.

제 1 저자의 다른 논문 (1)

Robert Moorehead 식별저자 저자의 상세정보를 확인해 보세요.

권호 내 다른 논문 (9)

다문화와 인간 제3권 제1호 의 상세정보를 확인해 보세요.

추천 논문 (5)

DBpia 추천논문과 함께 다운받은 논문을 제공합니다. 논문 초록의 텍스트마이닝과 이용 및 인용 관계 분석을 통해 추천해 드리는 연관논문을 확인해보세요.

DBpia 추천논문

더 많은 추천논문을 확인해 보세요!

함께 다운받은 논문

해당 논문은 함께 다운받은 논문 정보가 없습니다.

지표

이용현황

· 이용수

· 이용순위 상위 Top3

자세히 보기 >
No 상위 이용이관 이용수
1 연세대학교 4
2 The University of Tokyo(동경대학교) 2
3 한국외국어대학교 2

활용도

· 활용지수

· 논문의 활용도 추이 (주제분야 기준)

자세히 보기 >

: %

2016-09
2016-10
2016-11
2016-12
0
20
40
60
80
100
  • 0%
  • 20%
  • 40%
  • 60%
  • 80%
  • 100%

인용수

상세정보
저작권 정책

누리미디어에서 제공되는 모든 저작물의 저작권은 원저작자에게 있으며, 누리미디어는 각 저작물의 내용을 보증하거나 책임을 지지 않습니다. 단, 누리미디어에서 제공되는 서지정보는 저작권법에 의해 보호를 받는 저작물로, 사전 허락 없이 임의로 대량 수집하거나 프로그램에 의한 주기적 수집 이용, 무단 전재, 배포하는 것을 금하며, 이를 위반할 경우, 저작권법 및 관련법령에 따라 민, 형사상의 책임을 질 수 있습니다.

맨 위로 이동
  • 개인회원으로 로그인하셔야 이용이 가능합니다.
  •  개인회원
  •  기관회원
  • 소속기관
  • 아이디
  • 비밀번호
  • 개인회원가입으로 더욱 편리하게 이용하세요. 일반회원 가입하기

    아이디/비밀번호를 잊으셨나요? 아이디/비밀번호 찾기