메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국생산제조학회 한국생산제조학회 학술발표대회 논문집 한국공작기계학회 2006 추계학술대회 논문집
발행연도
2006.5
수록면
414 - 419 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The front-end side members of vehicles absorb the most of the energy during the front-end collision. These side members are mostly consist of single hat shape. The side members absorb more energy under axial load if they have higher strength, and stable folding capacity (local buckling). When structural members are subjected to axial loadings, stress is concentrated on their edges. Thus, in this study, the energy absorption characteristics of the member were analyzed according to change of sectional shape for increase of strength. The side members consist of single hat, double hat, single cap and double cap section member. Based on the static test result of these side member, the impact simulation were carried out and compared with test result.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험편
3. 압궤실험
4. 충격압궤 시뮬레이션
5. 결과 및 고찰
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-552-016173200