메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
조승범 (한국기술교육대학교) 나병철 (자동차부품연구원) 김진용 (자동차부품연구원) 박승욱 (자동차부품연구원) 최현주 (자동차부품연구원) 정진은 (한국기술교육대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
636 - 640 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
An automatic transmission (AT) shifts gears by controlling hydraulic control valves. Sufficient supply of an oil for running AT, in general, is received from a mechanical oil pump. However, for a hybrid electric vehicle, AT is consists of an parallel oil supply system added an electric oil pump for controlling idle stop-and-go system. In this system a check valve as well as clearance of pump is required for blocking the reverse flow of oil in a fluid power circuit. While operating a hydraulic system without and with a check valve, the current study provides the variation of independently hydraulic property for each oil pump two different oil viscosities at 40℃ and 85℃. As a result, pump response to hydraulic control and the flow rate of oil pressure in this system was improved. It obtained the desired oil pressure at 40℃ because of the higher viscosity of an oil. On the other hand, instead of running equipped with a check valve, running without a check valve at 80℃ had lower hydraulic property and pump response because of the reverse flow of oil at the beginning.

목차

Abstract
1. 서론
2. 유압시스템
3. 실험 장치 및 방법
4. 실험 결과 및 고찰
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001354596