메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Christina Wang (Kainan University)
저널정보
인하대학교 정석물류통상연구원 인하대학교 정석물류통상연구원 학술대회 2008 International Conference on Shipping, Port & Logistics Management
발행연도
2008.3
수록면
447 - 455 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The carriers’ liability in the ocean carriage of cargo is used to be fault proved instead of fault presumed. Carriers’ liability to cargo claimant is not absolutely but relatively and dependable. It means shippers have to take heavier burden than in other modes of carriage, whereas ocean carriers’ liability is used to be lighter than other mode of transport. However, why shippers should take responsibility, they are customers paid freight for transport services. This paper deals with extra physical responsibilities under the Draft Convention of latest issue of carriage of goods by sea, which is a ready issue after meeting of New York, 16-27 April 2007, drafting prepared by the Secretariat of United Nations Commission on International Transport Law by Working Group Ⅲ, the in charge party of the transport laws of cargo carriage.

목차

Abstract
FOREWORDS
TEXT
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-000-001281606