메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kyungjin Kim (Hanyang University) Jihye Eun (Hanyang University) Dongsik Kim (Hanyang University)
저널정보
한양대학교 교육공학연구소 학습과학연구 학습과학연구 제8권 제1호
발행연도
2014.4
수록면
1 - 17 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to improve students’ four media literacy which are distributed cognition, collective intelligence, networking and negotiation and to enhance students’ collaboration skills through social learning program using Mindmeister. Mindmeister is one type of digital mind mapping programs and we dealt with this software as a social media system since students can link the videos or other websites, draw the map together and share with other people. The social learning program we suggested is targeted at the 4th grade students of elementary school and consists of pretraining and main program. We expect that students can enhance collaboration skill and express their four media literacy through the social learning program.

목차

Abstract
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Theoretical Background
Ⅲ. Case Analysis
Ⅳ. Social Learning Program Development Utilizing M indmeister
Ⅴ. Conclusion
References

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-370-001416366