메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권오영 (동양미래대학교) 김용순 (동양미래대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제27권 제8호(통권 제96호)
발행연도
2015.8
수록면
123 - 136 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study places the focus on the structural relationship among emotional labor, job satisfaction, service quality and job performance of employees in hotel corporations.
To achieve a purpose of this study, it builded up a model research and a hypothesis, and then examined the hypothesis. To perform this empirical study, the data for statistical was collected from 230 employees of 13 hotel through a self reporting questionnaire. The results are summarized as follows. First, emotional labor(surface acting, deep acting) has a significant effect on job satisfaction. Second, job satisfaction has a significant effect on service quality. Third, job satisfaction has a significant effect on job performance.
The implications suggest important recommendations for hotel managers.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-001855556