메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국복식학회 복식 복식 제61권 제10호
발행연도
2011.12
수록면
119 - 134 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study proposes and tests an integrative model for global consumers to examine the relation among fashion marketing mix, brand attitude, brand loyalty, and purchase intention in the jeans market. The questionnaire surveys 692 consumers in the United States, China, and France. The statistical analysis methods that are used are as follows: frequency analysis, factor analysis, SEM analysis, and multi-group analysis. The results show that fashionability, perceived quality, and advertising have a direct and also a positive effect on brand attitude; however, advertising didn`t have a direct effect on purchase intention. In addition, the results of the SEM analysis show that brand attitude leads to brand loyalty, while also showing a direct and indirect positive effect on purchase intention. Furthermore, the multi-group analysis reveals significant differences in SEM among countries such as the United States, China, and France.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-381-000743881