메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국국제미술교육학회 미술과 교육 미술과 교육 제13집 제1호
발행연도
2012.6
수록면
1 - 20 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
investigate the conditions that enable creativity to flourish school art education by looking at the environmental conditions that support and sustain creative activity. In the process I critique the emphasis on creative individuals drawing in Vygotskian notion of learning as a social event as well as critiquing the benign profile of creativity as a primarily productive process. The latter is examined in relation to a transgressive event in which school students "attack" their teacher through the license afforded them by a drawing "game." This is theorized in relation to Klein and her insistence on the persistence of infantile phantasy and its signiticance for creative action. To bring these ideas together I draw on Winncott's notion of a "potential space" as one in which safe, materna environments allow children to take risks, a necessity for creativity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-607-000948636