메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 International journal of automotive technology International journal of automotive technology Vol.1 No.2
발행연도
2000.12
수록면
71 - 77 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
High temperature materials in service are subjected to mechanical damage due to operating load and metallurgical damage due to operating temperature. Therefore. when designing or assessing life of high temperature components. both factors must be considered. In this paper, the effect of tensile hold time on high temperature fatigue crack growth and long tenn prior thermal aging heat treatment on creep rupture behavior were investigated using STS 316L and STS 316 austenitic stainless steels, which are widely used for high temperature components like in automotive exhaust and piping systems, In high temperature fatigue crack growth tests using STS 316L, as tensile hold time increased, crack growth rate decreased in relatively short tensile hold time region. In creep rupture tests with SYS 316, as aging time increased, the values of creep stress exponent decreased. In long term aged specimens, cavity type microcracks have been observed at the interface of grain boundary and coarsened carbide.

목차

ABSTRACT

1.INTRODUCTION

2.EXPERIMENTAL PROCEDURES

3.RESULTS AND DISCUSSION

4.CONCLUSIONS

ACKNOWLEDGMENTS

REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-013996765