메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2001년 추계학술대회논문집 2호
발행연도
2001.11
수록면
1,337 - 1,342 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (6)

초록· 키워드

오류제보하기
Since the stress concentration is remarkable at the interface edge of adhesively bonded joint, the interface crack is initiated from it in the early and the propagation of this interface crack leads to the catastrophic fracture of adhesively bonded structure. Therefore, the purpose of this study is to find the fracture mechanics parameter governing the interface fracture by using the evaluation of fracture toughness with regard to the mixed mode ratio and prediction method of fracture strength by using the parameter in adhesively bonded joints. In this paper, the increase of mode I component or the decrease of mode U component in mixed mode(mode I + mode Ⅱ) is supposed the parameter governing the interface fracture in adhesively bonded joints.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.실험

3.계면균열에 대한 응력세기계수의 해석

4.실험 결과 및 고찰

5.결론

6.참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014010397