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학술대회자료
저자정보
안태길 김성근 이상훈 (두원공과대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2001년 춘계학술대회논문집 2호
발행연도
2001.5
수록면
785 - 790 (6page)

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Automotive wheel bearings are one of the most important components to guarantee the service life of a passenger car. The estimation of endurance life of a bearing includes many parameters such as material properties, heat treatment, lubrication conditions, temperature, loading conditions, geometry, internal clearance and so on. We developed practically useful simulation model relating principal design factors of wheel bearing units and car specifications to estimate endurance life. The model is integrated into development of a design system of wheel bearing units in which comparative analysis for variable design candidates are evaluated to provide best endurance life conditions. The system, also, provides useful information about load conditions, contact angle, stresses and deflection distribution, etc. of wheel bearing units

목차

ABSTRACT

1. 서론

2. 내구 수명 계산 알고리즘

3. 베어링의 내부 하중 및 수명

4. 휠 베어링 유니트 분석 시스템

5. 결론

참고문헌

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