메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The flow characteristics of the 2-dimensional model defroster duct which simulated defroster duct system inside a vehicle passenger compartment was investigated to obtain the data of the dafroster duct design with nozzle shape and impinging angle etc.. As the results from the experiment. the contraction ratio and shaps of the dafroster nozzle which is one of the most important parameters in the duct design affected the dischargecoefficient of the defroster nozzle. The half-width of the wall jet formed by a impingement of the plane free jet issued from the defroster nozzle on the windshield increased with the dacrease of the impinging angle. And also we could find that there was a reflection point of the momentum distribution with impinging angle near the 60 deg..

목차

ABSTRACT

1.서론

2.디프로스터 덕트의 모델화

3.디프로스터 덕트-노즐 모델

4.실험장치 및 측정방법

5.실험결과 및 고찰

5.결론

6.참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014118261