메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국농어촌관광학회 농어촌관광학회지 농촌관광연구 제12권 제2호
발행연도
2005.12
수록면
73 - 95 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of this study are to examine the effects of the visitors' post-image of the Rural-Expo on the satisfaction and intention for visiting rural area and the effects of the visitors' satisfaction of the Rural-Expo on the intention for visiting rural area.
A field survey was conducted on the spot of the Rural-Expo for five days from Apr. 27, 2005 in Seoul. Total subjects of 419 was collected. The hierarchical and stepwise regression was applied.
The main findings showed that the visitors' post-images effect on the satisfaction. The most effective factor on the satisfaction was the interests factor of the semi-emotional images. The most effective factor on the intention for visiting rural area was the naturalness factor of the cognitive images, and the impact of the naturalness factor was powerful than the effect of the satisfaction on the intention for visiting rural area.

목차

ABSTRACT

Ⅰ. 서론

Ⅱ. 이론고찰

Ⅲ. 연구방법

Ⅳ. 연구결과 및 해석

Ⅴ. 결론 및 시사점

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-522-015137655