메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대학복음화학회 대학과 복음 대학과 복음 제11집
발행연도
2005.12
수록면
119 - 140 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate a new teaching method for christian liberal arts effectively. Educators are faced with significant challenges daily as they attempt to meet the diverse needs of students. The Multiplex teaching method of Christian liberal arts based on Gardner's multiplex intelligence theory is one approach that considers the diverse needs of students. Howard Gardner's multiplex intelligence theory is to start with a problem of intelligence theory of traditional viewpoint and an intelligence test that is represented by I.Q. According to his theory, everybody has a peculiar talent in one specification field at a minimum. If we teach to use these talent, we can teach many students to study successfully. Gadeuneo's theory brings a turning point of teaching method to a professor who depends on a teaching method by a intelligence test of I.Q. Also, It is that an effect of studying accomplishment is changed according to the skill of studying and teaching method. It means that must not be called more that is "Stupid," a person who has a low intelligence by the test of I.Q. Conclusively, various teaching method for various learner is required to improve the need of studying accomplishment.

목차

Abstract

Ⅰ. 서론

Ⅱ. 학습자의 다양성에 대한 이해

Ⅲ. 가드너의 다중지능이론

Ⅳ. 교수 전략의 실제

Ⅴ. 결론

참고 문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-230-015292576