메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한설비공학회 대한설비공학회 학술발표대회논문집 대한설비공학회 1992年度 冬季學術發表會
발행연도
1992.11
수록면
175 - 180 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Experimental investigations has been carried out to determine the turbulent drag reduction produced by effective polymer additives in turbulent flows.
The rate of drag reduction and polymer degradation are affected by polymer type, polymer concentration, polymer molecular weight, flow velocity and fluid temperature.
The experiments were undertaken with a test section of pipe diameter 9.8㎜ and pipe length 3500㎜(L/D=357) in a closed loop, and Co-polymer-x and Polyacrylamide(PAAM) were used as polymer additives. The tests were carried out under different polymer concentrations, and the temperatures of Fluids considered were 26℃, 60℃ with flow velocity of 5.3 ㎧. The rate of drag reduction obtained by Co-polymer-x is considerably higher than that of PAAM in the turbulent pipe flow. Co-polymer-x is also found to be very reliable for mechanical degradation, which has not been the case in any other additives. Therefore, Co-polymer-x is considered to be one of the most effective agents as an additive especially for long time hydraulic transports. Gernerally, polymer degradation is found to be more likely at lower polymer concentrations, higher CWM concentrations and higher temperatures.

목차

ABSTRACT

1. 서론

2. 이론적 배경

3. 실험 장치 및 실험 방법

4. 실험결과 및 고찰

5. 결론

6. 후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-553-015386395