메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이철승
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제11집
발행연도
2005.8
수록면
195 - 220 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this article, a learning theory can assist the preacher in practical ways. In other words, it helps the preacher to formulate an effective teaching and preaching practice and can provide necessary information as to the nature of a preaching act.
Learning, especially in preaching is more effective when thoughts and emotions are combined with practice and experience in a learning situation. Learning takes place through cognition, behavior, and experience. And learning that take place in participants results more from the process of interaction in and between the preacher and the congregation. This is an active, continuous process between preacher and congregation. Therefore, this learning theory supports the fundamental importance of learning in the context of preaching.

목차

Ⅰ. 들어가는 말

Ⅱ. 학습의 정의

Ⅲ. 설교에서의 학습

Ⅳ. 설교에서 어떻게 학습할 것인가?

Ⅴ. 나가는 말

참고문헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-015443990