메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
부산경남사학회 역사와경계 역사와경계 제59집
발행연도
2006.6
수록면
1 - 26 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Many history teachers try hard to communicate with students in the classroom. It is necessary for history teachers to produce secondary history text. Some of Korean Secondary School History teachers define themselves as the producer of school history. These teachers are compared with designer, not seller. Secondary school history texts produced by history teachers are of various kinds. These texts will complementary to government-authorized korean history textbooks and official approved world history textbooks.
History teachers attach importance for students to have historical conscious. History subject-matter knowledge intermediate between history teachers and students. History subject-matter knowledge have some features. First, they start from ‘naw and I'. Second, they admit various viewpoints.

목차

Ⅰ. 聖職 혹은 公僕
Ⅱ. 학교 역사 지식과 교사의 지위?역할
Ⅲ. 역사교사의 역사지식 생산
Ⅳ. 역사 교사와 학생의 소통
【Abstract】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-911-017162486