메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
There are lots of attempts in automotive field to supersede mechanical parts with electrical ones owing to increasing needs of drivers' safety, comfort and convenience as well as recent tightened environmental regulation. In addition, continuous improvements of semiconductor technology make it speed up to use electric components instead of conventional mechanical and hydraulic ones. In accordance with these tendencies, the demand of electric power and energy used in vehicle has been increasing steadily, and it will cause overburden of conventional 14V power generation and distribution system. A research on higher voltage system started in early 1990s and 42V power system has been introduced for a future automotive power-net.
In this paper, technical trend in energy storage devices which implies one of the key technologies to implement 42V power-net is reviewed, and development results of the improved energy storage system consisted of ultracapacitor, battery and management controllers are presented.

목차

Abstract
1. 서론
2. 42V 시스템용 에너지 저장장치
3. 복합형 에너지 저장장치
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-017202951