메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第22卷 第9號
발행연도
2006.9
수록면
13 - 22 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Consumer stores have shown a rapid growth since the mid 90's and at present they're the most representative retail outlets in Korea. They have a very close connection to the average Korean's everyday life.
Under these circumstances, consumers are deciding to choose where to shop according to their preferences to physical environment of the store.
To meet the need of users with diverse and comfortable spaces for shopping, managers of consumer stores are interested in improving the open space of the store as well as the interior design. Compared with the interior space of the consumer store, the front-space hasn't been really designed to satisfy the needs of the people. Even when the front-space has been designed considering the people's desire, it is often used in different ways.
This study analyzes the present status and the characteristics of physical facilities of the front-spaces of consumer stores in the relationship with the behavior pattern of users. The objective of the study is to propose a design guideline of the front-space, and finally to enhance the overall qualities of the facilities.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. 사례현황 및 전면공간의 물리적 요소 분석
4. 전면공간에서 발생하는 사용자의 행태 조사 · 분석
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-017321319