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대한설비공학회 대한설비공학회 학술발표대회논문집 대한설비공학회 2006년도 동계학술발표대회 논문집
발행연도
2006.11
수록면
510 - 513 (4page)

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according to increase of vehicles and long length of tunnel load, ventilation of tunnel take a serious view. Purpose of tunnel ventilation is to secure driver's safety from contamination of CO, smoke etc.. by using ventilation Unit. In the meantime ,the contaminant discharge amount of vehicles reduce year by year because performance of a car improves. There is various way to do computation of jet fan. PIARC is way to produce ventilation amount in tunnel as that yield the discharge amount in number of model vehicles. It is true that when calculate number of jet fan of tunnel, PIARC depends on previous basis data in the vehicle‘s quantity of contamination. Therefore, This research apply to calculate number of jetfan by using statistics.

목차

ABSTRACT
1. 연구배경 및 목적
2. PIARC 방식
3. 년도 별 오염물질 배출량 예측
4. PIARC방식과 년도별 오염배출량 예측값을 적용한 PIARC방식의 제트팬 대수 비교
5. 결론
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