메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제12권 제1호
발행연도
2003.2
수록면
131 - 138 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This project examines and analyzes the importance and positive educational effects of early childhood physical activity programs in order to build up desirable environment for early childhood physical activities. To this end, 100 kindergarten instructors are surveyed and the results show the followings.
1. The frequency of physical education class is mostly once a week. Each class has 16-20 students and runs 20-30 minutes. Differences in students' ability are ignored. The major programs are conducted for enhancing basic physical fitness and evaluating students' development.
2. Patterns of physical activity programs are differed according to the environmental variables of the subjects, such as ages, educational background, and characteristics of the facilities. However, undergraduate major of the instructors do not contribute to the differences.
This project suggests that it is desirable to hold physical activity classes 2-4 times a week, and each class be 30-40 minutes long. Furthermore, fostering instructors who have specialty in early childhood physical education and developing appropriate programs are essential for effective physical activity education.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-692-016609997