메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
우리말글학회 우리말글 우리말글 제39집
발행연도
2007.4
수록면
139 - 166 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the Korean Language education, education of emotion was only carried out conceptually, but was not theorized or actualized to the step of the detailed contents, methods or valuation.
This study divide an aspect of emotional experience of the learners to the effective education of emotional experience into single expression of emotion and diversified expression of emotion. And education of experiential emotion has three steps as follows.
The first step is to read a work in detail by corresponded with one's experience and to relate to a writer. The second step is to deepen and extend for the interpreted contents. Last step is to colligate and internalize.
Through these steps, learners experience a course of actualization as their experience of emotion by combining the experience in the works or works embodied and experience of a writer. To do the education of emotional experience successfully, appropriate education has to be made according the these courses.

목차

Abstract
1. 정서, 체험, 그리고 정서 체험 교육
2. 시 텍스트의 정서 표현 방식과 정서 교육
3. 정서 체험 교육의 단계적 접근
4. 정서 체험의 폭과 깊이 - 변화의 과정에서
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-710-016627112