메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2007년 춘계학술대회 논문집 Volume IV
발행연도
2007.6
수록면
2,428 - 2,434 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, a control algorithm on how to operate the IC engine and motors is proposed for a dual mode electro-mechanical variable transmission(EVT) from the viewpoint of the overall powertrain system efficiency. First, a dual mode EVT is designed, which consists of 3 planetary gears and two motors. In order to develop the control algorithm, power characteristic of the dual mode EVT is investigated by network analysis. It found from the network analysis that the speed ratio should be controlled in the range where the dual mode EVT efficiency is relatively high. Since the two motor torques depend on the EVT powertrain characteristics, dynamic equations of the EVT powertrain need to be obtained. To find out motor torques that provide the desired engine speed for high system efficiency, the motor torque control algorithm developed by inversion-based control. In order to evaluate the performance of the motor control algorithm, a performance simulator for the HEV adopting the dual mode EVT is developed using Cruise. It is found from the simulation results that the motor control algorithm proposed in this study shows improved fuel economy compared with the conventional control since the EVT is able to provide the IC engine operation on the speed ratio range, which gives high powertrain system efficiency.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시스템 동력 특성 해석
3. 제어 알고리즘 개발
4. 성능 해석 시뮬레이터 개발
5. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-016823076