메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 THE NEW STUDIES OF ENGLISH LANGUAGE & LITERATURE NUMBER 29
발행연도
2004.11
수록면
207 - 220 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the present study is to discuss the existence of the critical period which is still a controversial issue in the second language acquisition (SLA) research, and to find factors that might have an effect on apparent child-adult performance differences in L2 pronunciation including the age factor. Based on the review of empirical studies in the SLA field, the critical period regarding L2 pronunciation might be existed although the results of some studies are inconsistent with the expectations generated by the critical period hypothesis (CPH). But it is very difficult to say that the single variable, that is, maturational age, can explain the apparent child-adult L2 pronunciation disparities. This study suggests that some factors, such as sufficient L2 input, high motivation and affective factors, and phonetic approximation, might also affect the comparisons of child versus adult L2 speech and the success or failure of achieving native-like pronunciation.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Critical Period
Ⅲ. Confounding factors
Ⅳ. Phonetic Approximation
Ⅴ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-016419322