메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제31집
발행연도
2005.8
수록면
165 - 191 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Charles Olson attempted to reject the dead, symbolic language of the Greek philosophy and Christian doctrine and to revive the kinetics of the thing which leads us to recognize the unity of the body and the spirit and the identity of man and nature. and man and the universe. This attempt led him to quest for the origin of the words, which led him, in turn, to the breath by way of which the reciprocal action of the heart and the ear gives birth to the syllable of the word and the poetic line, which is similar to the rhythm of the universe interconnected with the systole and diastole of man’s breath. He called this kind of poem “Projective,” “open,” or “kinetic.” This poetic vision, based on the belief of man’s divinity, is strikingly different from T. S. Eliot’s modernist poetic theory, theory of “closed” poetic form rooted in the Biblical mythology of man’s Fall. Olson’s Projective theory of poetry, rejecting an art of work controlled by preconceived form, aims to free poetry from its whole conventions with emphasis on the process of poetic writing.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-016443824