메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
우리말글학회 우리말글 우리말글 제42집
발행연도
2008.4
수록면
89 - 114 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to research the word types and its system of commercial name. The tradition ways of word formation is not enough to explain the commercial naming method in that it is a kind of artificial means to make a word. So this study attempt to rearrange the concept and domain of technical terms such as abbreviation, blend, acronym and word. And how list some syntactic structures which acts like a word at lexicon is also investigated. This study propose to divided the types of commercial word as a morphological word and a syntactic word. The morphological word is composed of a simple word and a complex word which is divided as a compound word, a derivative, a blend. The syntactic word is some syntactic structures which is used as a commercial name. And a abbreviation is found in a morphological word and a syntactic word as well.

목차

Abstract
1. 서론
2. 상업적 명명 방식의 특징
3. 상업적 명명 방식의 설정
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-710-001484997