메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제21권 제1호
발행연도
2008.4
수록면
59 - 83 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Julia Cho, a 2nd generation Korean American playwright, suggests in her play, BFE, several fresh viewpoints on contemporary Asian American’s lives. First of all, we can find new types of Asian American women characters in her play. Korean American Women in BFE, are not presented as lotus blossoms or dragon ladies which have been usually represented in American popular culture. As well, the images of heroic or brave figures, which we have witnessed on stages created by the former generations of Asian American playwrights, are not shown. Secondly, she delves into their lives and identifies them as marginal beings not only in America but also in Korea in which their family origin may be found. Although Panny’s family lead to isolated hermits’ lives, Julia Cho seems to succeed in diverging positions and histories of Asian American women from the former Asian American Theatre.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 맥아더 장군의 연인: 『변두리』의 이사벨
Ⅲ. ‘낯설고 괴기스러운’: 아시아계 미국 소녀 패니의 화장법
Ⅳ. 진실과 거짓 혹은 현실과 환상: “너는 미국에 살잖니, 어떻게 힘들 수가 있겠어?”
Ⅴ. 결론
인용문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-842-014716822