메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제48권 제2호
발행연도
2006.5
수록면
127 - 145 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
While diagnosing the accuracy-level of English pronunciation perception and production ability of elementary school students with a focus on front/back tension/lax vowels /i, ?, u, ?/, this study addresses the following questions: Do students perceive the distinctive features of the front/back tense/lax vowels /i, ?, u, ?/? Do the students produce the front/back tense/lax vowels /i, ?, u, ?/ correctly? Is there any correlation between their perception and production accuracy?
The primary concern of this study was to provide English teachers with the students' actual state or perception and production ability. This acoustical analysis will be of help in identifying what and how distinctive features of the front/back tense/lax vowels /i, ?, u, ?/ should be emphasized in teaching and learning English pronunciation. This study was carried out with 28 sixth graders classified into two levels of high/low and male/female. Vowel duration and formant frequencies were measured using Praat. The results indicate that only members of the high-level male group were able to perceive and produce the distinctive features of the vowels, with the other groups depending on long/short features to identify the differences in the vowels rather than tense or lax. It is argued that English learners in elementary schools should be taught the distinctive features of the vowels based on scientifically-diagnosed acoustic data even in a communicatively-oriented curriculum. Finally, some suggestions are made for effective pronunciation teaching and further research.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행 연구 및 연구의 필요성
Ⅲ. 모음 인지 테스트
Ⅳ. 모음 발화 테스트
Ⅴ. 결론 및 제언
인용문헌
부록
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0