메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
가정과삶의질학회 가정과삶의질연구 한국가정관리학회지 제22권 2호 (통권 제68호)
발행연도
2004.4
수록면
59 - 67 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As we enter into the 21C, it is important to reassess the knowledge and skills that are necessary for individual consumers and consumer professionals to be able to function efficiently in the rapidly changing society. and also to develop teaching tools fit to enhance the learning of such knowledge and skills. The purpose of this study is three-folds: 1) to identify key competencies necessary in the 21C consumer education, especially in higher education institutions. 2) to suggest ‘experiential learning’ as an ideal pedagogical tool for consumer education in the 21C century, and 3) to provide an example from an undergraduate classroom in the U.S. that applies ‘service learning’ as a teaching tool in a consumer studies curriculum. Discussions about the potentials for expanding this learning strategy are also provided.

목차

〈Abstract〉
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 21세기의 사회변화와 소비자교육에의 요구
Ⅲ. 경험학습(Experiential Learning)을 이용한 소비자교육
Ⅳ. 결론
【참고문헌】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0