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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국트라이볼로지학회 Tribology and Lubricants 윤활학회지 제24권 제6호
발행연도
2008.12
수록면
349 - 354 (6page)

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이 논문의 연구 히스토리 (9)

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An inter-propellant seal (IPS) for high thrust turbopump is designed. With given operating conditions and requirements, the inter-propellant seal is designed to satisfy the leakage characteristics which is less than 0.1 % of normal flow rate of pumps. A numerical analysis is developed to predict the leakage flow rate. The results show that the maximum leakage of LOX and kerosene are less than 0.1 % of normal flow rate of pumps, respectively. Based on the numerical analysis results, the detail of IPS is performed, Finally a prototype of IPS is manufactured to perform sets of performance tests in the near future.

목차

Abstract
1. 서론
2. 추진제 혼합 방지 실의 개요
3. 이론 해석
4. 추진제 혼합 방지 실의 설계 및 제작
5. 결론
참고 문헌

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