메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제17권 제4호 (인문 사회과학편)
발행연도
2008.11
수록면
881 - 897 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this qualitative study was to an effective presentation of task on Recreation lesson by resent sport education field. A systematic observation analysis was utilized to identify the lesson of Recreation differences. Six subjects were selected for data collection: Foundation of Recreation 3 Instructors, University lecturer of Recreation 2 Instructors. The instrument used for Qualitative analysis was Constant Comparison, Peer Debriefing, Member Checks, Case Record to Lesson observation, Semi-Structured Interview, Documents Collection for Observation System.
As a result of the analysis of collected data, the following conclusions were obtained:
First, there was a significance in the instructors of Recreation Foundation and University lecturer.
Second, An effective presentation of task on Recreation influenced to take from instructors' natural disposition.
Third, in this study, It is necessary for effective presentation of task the language education, teaching proviso and movement exhibition through the Recreation lesson.
Fourth, There are common characters found such as, considered to be an give rise to interest, morality of leader, passion of education, a positive thought, loving mental of Recreation in teaching method.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 레크리에이션수업에서의 과제제시
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (74)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-692-015836147