메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제41집
발행연도
2008.11
수록면
141 - 162 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims at investigating how to teach Shakespeare’s plays efficiently in an EFL situation. To fully comprehend Shakespeare’s plays, not only students but also teachers should be cooperative, creating a rapport with their audio-visual or comprehensive sensory organs. To achieve this purpose, this paper suggests three kinds of teaching methods. The first one is that a drama teacher should participate in his class not as a traditional role but as a director-initiator. The second teaching method approaches the literary drama text and edits it into a helpful and practical language textbook with 4 skills. The last teaching method incorporates a special make-up class into the regular drama class and is also performed on-stage because it brings about the real transformation. As one of the teaching methods, using a special make-up makes us understand Shakespeare’s plays more effectively, more dramatically, and more pedagogically.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 전략 1 -연출자, 조력자 또는 배우로서의 교사
Ⅲ. 전략 2 -문학텍스트의 영어 교육적 접근 : 셰익스피어작품을 통한 영어의 4기능 함양
Ⅳ. 전략 3 -분장실습을 통한 셰익스피어 작품 이해
Ⅴ. 실제 수업 모델 예시
Ⅵ. 결론
인용문헌

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0