메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대학복음화학회 대학과 복음 대학과 복음 제13집
발행연도
2008.12
수록면
205 - 236 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A university student is important as a leader of the country and a church in the future. Missionary work in universities is the shortcut to the evangelization of the world. Therefore, missionary work in universities is very important. Those people who have such a calling like this have founded Christian universities. However, the missionary work in universities today is not much active.
In this situation, what is the duty and the mission of college ministers? A college minister is a person who professionally serves in a special area, a university. Thus, college ministers should be professional at pastoral work and missionary work in a university. As a professional of missionary work in a university, a college minister is an evangelist, a teacher, a pastor, a bishop, a missionary and a minister.
What is the mission of a college minister as a person in charge of missionary work in a Christian university? It is similar to being a prophet, a priest and a king. All these works should be cooperated by every Christian in the university. A college minister is a conductor of missionary work in a university. To serve well for these duties, the next three points should be noticed.
One, the nature shape of a Christian university should be stabilized.
Two, the professionalism of college ministers should be increased.
Three, to make the effective missionary work in universities, all Christians and missionary associations, pastors and churches should build the united front.

목차

Abstract
Ⅰ. 시작하는 말
Ⅱ. 대학 선교의 중요성
Ⅲ. 기독교대학의 선교활동
Ⅳ. 기독교대학에서의 교목의 사역
Ⅴ. 기독교대학에서의 교목의 사명
Ⅵ. 맺는 말
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0