메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제18권 제1호 (인문 사회과학편)
발행연도
2009.2
수록면
499 - 509 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to find out the effects of media consumer characteristics on the attitude toward viewing of TV sports programs and TV sports program viewing behavior. The subjects of this study are college students. First, the effect of the consumers' view on leisure on the attitude toward viewing of TV sports programs and TV sports program viewing behavior was not statistically significant. Second, the motivations affecting the attitude toward viewing of TV sports programs and TV sports program viewing behavior were habit, utility, and escape purpose. Third, of the benefits of sports, two lowest ranking factors affected the attitude toward viewing of TV sports programs and TV sports program viewing behavior. And intangible benefits of these two factors were greater. Fourth, sports knowledge affected both the attitude toward viewing of TV sports programs and TV sports program viewing behavior. Fifth, the importance of sports affected both the attitude toward viewing of TV sports programs and TV sports program viewing behavior. But its effect on the attitude was greater than viewing behavior. Sixth, as for the effect of the reliability of TV sports broadcasting on the attitude toward viewing of TV sports programs and TV sports program viewing behavior, fairness factor affected these more than expertise.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-692-018385583