메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영남신학대학교 신학과 목회 神學과 牧會 제24집
발행연도
2005.11
수록면
403 - 425 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A Midsummer Night's Dream is a play which deals with the problem of the imagination and its products-dreams, plays-in a typical comic pattern. The woods, in contrast to Theseus' Athens, are established as a region of dream in which the principle of metamorphosis dominates and conventional concepts of human knowledge and experience are reversed. In the aspects that imagination works, dream-making is analogous to drama-making. There are two play-within-the plays in this play. One is the actual play which Bottom's group produces. The other is a metaphoric play in which the young lovers figure as unwitting actors in a drama produced and acted in by Oberon and Puck. The lovers and Bottom's effort to express their imaginary experience in a medium of language is extended to the area of the stage. Mechanicals' play raises basic Questions about reality and dramatic illusion. Their play reveals how much they abuse their imagination. What we finally learn is that a successful production depends on the imaginative cooperation of playwright. actor and audience. In the ending of A Midsummer Nigh's Dream, Shakespeare makes us take an active role in creating the meaning of the play.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 상상의 공간으로서의 숲
Ⅲ. 연인들과 Bottom의 변형
Ⅳ. Theseus의 상상력에 대한 언급
Ⅴ. 연극적 재현과 상상력
Ⅵ. 결론
참고문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0100-2009-230-018284954