메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第 13執
발행연도
2002.5
수록면
148 - 160 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper focuses on changes in Haruki Murakami's recent literary tendency. The protagonist, Boku(I) appearing repeatedly in his works Kaze no Uta o Kike("Hear the Wind Sing"), tries to stay away from the vis-a-vis who wants to have more serious conversation. Boku treats people with a joke and good manner not to get involved in their own space.
Since Dansu, Dansu, Dansu("Dance Dance Dance"), however, Boku's attitude begins to change. But the change occurs not in the real world but in the non-real world called Atchi no Sekai(the other world). In addition, Boku's conversation vis-a-vis is not a human but a spiritual being called Hitsuji-otoko(the Sheep Man).
Through the process of sympathizing with sadness, Yuki, a being in a real world, connects secluded Boku with the real world. Her role also makes it possible for Boku to communicate in Boku's own language.
Consequently, Boku comes to 'communicate', in the real sense of the word, with Yumiyoshi with whom he has wanted to share his emotion.
Considering changes in Boku's verbal behavior, it is proper to say that commitment, Haruki has intended, opposite to detachment, was initiated in Dansu, Dansu, Dansu.

목차

要旨
はじめに
1. 現?の中に存在する非現?的な世界
2. 主人公の行う?話の?化過程
おわりに
?考文?
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-913-018675291