메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第111輯
발행연도
2009.9
수록면
263 - 288 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this thesis is to develop a practical and effective teaching-learning model by which students can properly understand women's experience and status in history. To achieve this aim, two lesson plans using feature films are developed.
In the first lesson covering the Ancient and Medieval periods, two films of “300” and “The Messenger: Joan of Arc” are screened with focus on women’s distinct experiences. In the second lesson covering the Modern and Contemporary periods, students view three films of “Pride and Prejudice” by BBC, “Thelma and Louise” and “Something’s Gotta Give” with particular attention not to the women in general but to individual woman.
The findings are as follows. First, students respond to the lessons very favorably, and want to learn more about women and women’s history. Second, students recognize that women’s experience can be different from those of men. Finally, they also come to realize that were always subjective and independent women in any time.

목차

1. 서론
2. 극영화를 활용한 여성사 수업안의 개발 및 실제
3. 여성사 수업의 결과 분석
4. 결론 및 제언

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-374-018853447