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이용수
ABSTRACT
1. 서론
2. 신 포괄 곡선맞춤법 (New Global Curve-fitting Method)
3. 실험검증
4. 결론
후기
참고문헌
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Analytical and numerical algorithm for exploring dynamic response of non-classically damped hybrid structures
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2014 .01
조립재료의 입도특성에 따른 동적 변형특성 평가
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2013 .08
점탄성층을 삽입한 3층 적층보의 진동감쇠특성에 관한 연구
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1995 .11
자동차 루프의 진동제어를 위한 제진재의 위치 및 두께에 대한 실험적 연구
한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집
2004 .10
Probabilistic characteristics of damping in buildings
Wind & structures
1999 .01
Structural Damping Effects on Stability of a Cantilever Column under Sub-tangentially Follower Force
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2008 .01
주파수 응답 데이터를 이용한 비비례 점성감쇠행렬 추정
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2016 .05
Influence of some key factors on material damping of steel beams
Structural engineering and mechanics : An international journal
2014 .01
다자유도 곡선맞춤법을 이용한 감쇠보 모델의 실험 진동해석
한국해양공학회지
2008 .02
유전알고리즘에 의한 강봉의 감쇠행렬 산출법
Journal of Advanced Marine Engineering and Technology (JAMET)
2011 .03
Structural damping for soil-structure interaction studies
Structural engineering and mechanics : An international journal
1995 .01
A new hybrid vibration control methodology using a combination of magnetostrictive and hard damping alloys
Smart structures and systems
2007 .01
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