메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第26卷 第1號
발행연도
2010.1
수록면
105 - 112 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The impact of new residential development on the demand for school facilities is based on the average number of public school students generated per dwelling unit. This study aims at developing a mathematical device - the Student Generation Rates(SGR) for evaluating the validity of school establishment in the urban developing sites, which would help more reasonable decision-making for new school construction and the class extension in the existing schools. The student generation rates are calculated as the ratio of students to total dwelling units.
In doing so, it surveys the average number of students per dwelling unit in 585 housing sites, including 375,649 dwelling units residing in Incheon Metropolitan City. This study finds out that these rates are significantly different by housing types, school types, dwelling unit size, school choice zones and occupied years. Finally, it proposes a formula for calculating the number of student generating in the new residential development sits. This study would help to plan the proper number of schools in sites and the reasonable expenditure for school facilities, to restrict overbuilding of surplus classes.

목차

Abstract
1. 서론
2. 개발사업에 따른 학교신축의 문제점
3. 미국의 개발사업지내 학교설립 기획 사례
4. 인천시 학생유발율(Student Generation Rates: SGR) 산정
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-540-001835350