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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박미정 (연세대학교) 전흥재 (연세대학교) 변준형 (한국기계연구원)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2005년도 공동 심포지엄 자동차 구조 안전 및 CAE
발행연도
2005.11
수록면
128 - 133 (6page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The applications of composite materials have increased over the past few decades in a variety of structures that require high ratio of stiffness and strength to weight ratios. Recently the thick open section composite beams are used extensively as load carrying members and stiffeners of structural elements. However, most of studies on thick composite beams are limited only to closed section beams. In this study, an open cross-section thick-walled composite beam model which includes coupled stiffness, transverse shear, and warping effects is suggested and the deflections associated with the thick-walled composite beams and thin-walled composite beams are obtained and compared with the finite element analysis results.

목차

Abstract
1. 서론
2. 두꺼운 복합재료 빔 이론
3. 유한 요소 해석
4. 결과
5. 결론
후기
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