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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
김호연 (건국대학교) 강철구 (건국대학교) 구병춘 (한국철도기술연구원)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2010년도 동역학 및 제어부문 춘계학술대회 논문집
발행연도
2010.6
수록면
149 - 154 (6page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Understanding of the braking system including anti-skid control unit (ASCU) for rolling stocks has a crucial role for the safety and efficiency of railroad vehicle operations. In this paper, a HILS system including an ASCU hardware for logics and a DSP board for dynamics is realized for analyzing skid phenomena of the Hanvit-200 train during braking process. Experimental results are presented for the case that the skid on one of the four wheels is artificially generated using a Simulink model. GUI is prepared for experimental convenience using ControlDesk of dSPACE.

목차

Abstract
1. 서론
2. 활주방지제어시스템 분석
3. HILS 시스템 구현을 위한 실시간 시뮬레이션 동역학모델
4. HILS 시스템
5. 실험 결과
6. 결론
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