메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Cha Heejung (조선대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제52권 3호
발행연도
2010.8
수록면
151 - 170 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper studies the one-act plays of Georgia Douglas Johnson who was one of the well-known black writers and activists during the New Negro Renaissance. Her work has been overlooked until relatively recently, and especially, few of her plays were published and produced during her lifetime. Currently, literary critics have examined her work as experimental and social protest against institutionalized racism and sexism and accordingly regarded Johnson as one of the important figures in the historical and political development of African American literature in the twentieth century. In this study, Johnson’s one-act plays such as “Blue Blood”(1926), “Blue-Eyed Black Boy”(c. 1930) and “Plumes”(1927) are explored in terms of “realistic tragicomedies” which represent the precarious and twisted lives of black women in the 1920s and 1930s. Set in the rural South, the plays make visible Johnson’s dramaturgical skill as well as her critical awareness of the feminization of poverty, maternal emotions, miscegenation, the atrocity of lynching, and sexual violence.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-840-002798120