메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
문미경 (한국여성정책연구원) 진종순 (명지대학교)
저널정보
서울행정학회 한국사회와 행정연구 한국사회와 행정연구 제21권 제2호
발행연도
2010.8
수록면
215 - 239 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The government offers basic and expert technical education for farmers to increase human capital and expertise of farmers because the population and competitiveness of farmers is declining. In particular. Farmer's College provides expert technical education for farmers. One of the factors of the emerging issue of education for farmers is the male-oriented perspective of the overall policy measures conducted by entities such as the U.N. Because women's opportunities are structurally limited and women are peripheral as farmers in Korea, education for farmers should be discussed as gender policy. This study focuses on expert technical education and conducts gender impact assessment on long-term education programs in Farmer's College.
This study found that policy measures are necessary to reflect gender impact assessment in the Farmer's College. First, the overall structure of education plans and documentation should be replaced by formats reflecting gender perspectives. Second, the Farmer's College should expand opportunities for female farmers to participate in education programs by adopting affirmative action programs for female farmers and married couples to take together. Lastly, education for government officials is necessary to prepare budgets incorporating gender perspectives.

목차

Ⅰ. 문제의 제기
Ⅱ. 농업인대학 교육사업의 현황
Ⅲ. 이론적 배경
Ⅳ. 농업인대학 교육사업 평가를 위한 지표개발
Ⅴ. 농업인대학 교육사업에 관한 분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-350-003690580