메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국문학연구소 외국문학연구 외국문학연구 제22호
발행연도
2006.2
수록면
295 - 313 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Italian neo-realism, though notoriously difficult to define, does present a recognizable set of features of which any individual work may provide its own sub-set. Most outstanding neo-realist works in fact present non-neo-realist features, while works which were not realist at all in technique, such as the highly experimental novels of Vittorini, appeared deceptively at home within the cultural ambience of neo-realism thanks to their contemporary relevance.
All neo-realist works directly engage with history, with the present moment seen as one in which individuals participate in collective destinies. The experience by many of Resistance, civil war of internment explains both the sense of individual responsibility in the making of history and the countervailing sense of the individual's impotence in the grand historical process, the sheer struggle to survive amid the cataclysm. This problematical public engagement often impelled writers to escape from the ivory tower of self-centered or aesthetic contemplation in which they had sought refuge from the impositions of Fascism, and tempted them in the direction of popular epic. Typically, these works take the form of memoirs or more or less fictionalised documentaries or chronicles of the recent past, from the rise of Fascism in the early 1920s to the resistance and right up to the present.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 신사실주의의 배경 및 내용
Ⅲ. 대표 작가군(群)
Ⅳ. 결론
참고 문헌

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-705-003610265